Záručné podmienky a reklamačný poriadok
1.1 Nižšie uvedené záručné podmienky a reklamačný poriadok sa vzťahujú výlučne na objednávateľa – spotrebiteľa a sú súčasťou Všeobecných obchodných podmienok spoločnosti DYNASTIC s. r. o., ktoré nájdete na webe www.dynastic.sk, www.kronikarodu.sk, www.rodinnyerb.sk. Pre zodpovednosť za vady služby a/alebo produktu a/alebo diela, vady a záruky za ich akosť vo vzťahu k objednávateľovi – podnikateľovi, sa postupuje v súlade s príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
1.2 Dodávateľ zodpovedá objednávateľovi – spotrebiteľovi za to, že ním objednaná služba a/alebo produkt a/alebo je v zhode so zmluvou. To znamená, že dodávateľ zodpovedá za to, že služba a/alebo produkt a/alebo dielo má akosť a úžitkové vlastnosti požadované zmluvou, ním alebo výrobcom popisované, alebo na základe reklamy služby a/alebo produktu a/alebo diela očakávané, prípadne pre službu a/alebo produkt a/alebo dielo takého druhu obvyklé. Dodávateľ ďalej zodpovedá za to, služba a/alebo produkt a/alebo dielo zodpovedajú požiadavkám právnych predpisov, ďalej že sú v dohodnutom zodpovedajúcom množstve, miere a zodpovedajú účelu, ktorý pre ich použitie uvádza alebo pre ktorý sa obvykle používajú.
1.3 V prípade, že sa nejedná o vec, ktorá rýchlo podlieha skaze, dodávateľ zodpovedá za vady produktu, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe. Záručná doba na produkt je 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými príslušnými právnymi predpismi.
1.4 Ak je na predávanom produkte a/alebo diele, ich obale alebo návode k nim pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Ak však je uvedený dátum spotreby, v takom prípade záručná doba trvá iba do dátumu spotreby. Ak ide o použitý produkt a/alebo dielo, objednávateľ a dodávateľ sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako 12 mesiacov. Pri predaji použitého alebo upravovaného produktu a/alebo diela, produktu a/alebo diela s vadou alebo produktu a/alebo diela, ktorých úžitkové vlastnosti sú inak obmedzené, musí dodávateľ na túto skutočnosť objednávateľa – spotrebiteľa vopred upozorniť.
1.5 Reklamáciu služby je objednávateľ – spotrebiteľ oprávnený uplatniť aj elektronicky a v prípade reklamácie služby a/alebo produktu a/alebo diela, ich zaslaním na adresu dodávateľa. Ešte pred zaslaním reklamovaného produktu a začatím reklamačného konania sa odporúča, aby objednávateľ – spotrebiteľ prostredníctvom e-mailu zaslal fotografiu reklamovanej služby a/alebo produktu a/alebo diela dodávateľovi, a to za účelom neformálneho posúdenia stavu služby a/alebo produktu a/alebo diela a získania nezáväznej informácie o prípadnom ďalšom postupe a výsledku reklamačného konania. Pri reklamácii produktu je spotrebiteľ povinný preukázať pôvod služby a/alebo produktu a/alebo diela, a to faktúrou, záručným listom, pokiaľ bol k produktu priložený, prípadne iným preukázateľným spôsobom. Zároveň je objednávateľ – spotrebiteľ povinný špecifikovať, ako sa vada prejavuje.
1.6 Ak ide o takú vadu služby a/alebo produktu a/alebo diela, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená, a aby vadu dodávateľ bez zbytočného odkladu odstránil. Namiesto odstránenia vady môže objednávateľ – spotrebiteľ požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým dodávateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu služby alebo závažnosť vady. Namiesto odstránenia vady dodávateľ vždy môže vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
1.7 Ak ide o takú vadu služby, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby služba mohla byť riadne užívaná ako „vec bez vady“, má objednávateľ – spotrebiteľ právo na jej výmenu alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má objednávateľ – spotrebiteľ aj vtedy, ak ide síce o vady odstrániteľné, avšak nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vád službu riadne užívať. Opätovné vyskytnutie vady po oprave znamená, že sa vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má objednávateľ – spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.
1.8 Vady služby bude dodávateľ riešiť odstránením vád a v prípade, ak to nebude možné, znovu poskytnutím služby, zľavou z ceny služby alebo vrátením ceny za službu.
1.9 Spôsob vybavenia reklamácie určí a reklamáciu vybaví dodávateľ ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu produktu alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
1.10 Pri uplatnení reklamácie vydá dodávateľ objednávateľovi – spotrebiteľovi písomné potvrdenie. Dodávateľ je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie dodávateľom.
1.11 Ak objednávateľ – spotrebiteľ reklamáciu služby uplatní počas prvých 12 mesiacov od kúpy, dodávateľ môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia, dodávateľ nebude od objednávateľa – spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie a ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
1.12 Ak objednávateľ – spotrebiteľ uplatní reklamáciu služby po 12 mesiacoch od kúpy a dodávateľ ju zamietne, v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže spotrebiteľ zaslať produkt na odborné posúdenie. Ak produkt objednávateľ – spotrebiteľ zašle na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša dodávateľ bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak odborným posúdením objednávateľ – spotrebiteľ preukáže zodpovednosť dodávateľa za vadu, môže objednávateľ – spotrebiteľ reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. V takom prípade dodávateľ uhradí objednávateľovi – spotrebiteľovi do 14 dní odo dňa opätovného uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Opätovne uplatnenú reklamáciu dodávateľ nezamietne.
1.13 Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie produktu a/alebo diela spôsobené jeho obvyklým užívaním alebo na vady, ktoré vznikli neodbornou manipuláciou alebo využívaním produktu a/alebo diela.
1.14 Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď po skončení opravy bol objednávateľ – spotrebiteľ povinný službu prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového produktu. Spoločne so službou môže byť objednávateľovi – spotrebiteľovi dodaný aj záručný list. Pokiaľ nebude spoločne so službou záručný list dodaný, nahrádza ho faktúra.