Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti DYNASTIC s. r. o.
Obsah:
- Identifikačné údaje,
- Všeobecné ustanovenia,
- Výklad pojmov,
- Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy,
- Cena Služieb, pokuty, faktúry,
- Spôsob platby,
- Dodacie lehoty,
- Poštovné a iné poplatky,
- Odstúpenie od zmluvy,
- Zodpovednosť za škodu,
- Ochrana osobných údajov,
- Záverečné ustanovenia.
Čl. 1.
Identifikačné údaje
1.1 Obchodná spoločnosť DYNASTIC s. r. o. so sídlom Znievska 12, 851 06 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 46 802 720, DIČ: 2023585762, IČ DPH SK2023585762, zapísaná do Obchodného registra Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 83517/B, v mene ktorej konajú, Ing. Rastislav Medveď a Ing. Róbert Mészáros, konatelia, kontaktné údaje: +421 915 569 885, rastislav.medved@dynastic.sk, +421 915 374 573, robert.meszaros@dynastic.sk, číslo účtu v tvare IBAN: SK97 8330 0000 0024 0075 2809, v týchto všeobecných obchodných podmienkach (ďalej aj ako ,,VOP“) ako dodávateľ alebo dodávateľ služby alebo produktu vydáva tieto VOP, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť objednávky a/alebo kúpnej zmluvy uzavretej medzi dodávateľom a objednávateľom.
1.2 Tieto VOP sú záväzné pre dodávateľa aj pre objednávateľa.
1.3 Tieto VOP sú umiestnené na viditeľnom mieste v sídle dodávateľa a zároveň sú zverejnené na internetovej stránke dodávateľa.
1.4 Tieto VOP platia pre nákup cez internetové rozhranie www.rodinnyerb.sk. Všetky informácie týkajúce sa objednávky a/alebo kúpnej zmluvy poskytuje dodávateľ na stránke www.rodinnyerb.sk.
1.5 Dodávateľ si vyhradzuje právo aktualizovať, zmeniť alebo nahradiť kedykoľvek ktorúkoľvek časť týchto VOP. Je vo Vašom záujme kontrolovať internetovú stránku dodávateľa, či došlo k zmenám týchto VOP.
1.6 Tieto VOP obsahujú informácie, ktoré objednávateľ potrebuje mať k dispozícii ešte pred tým, než službu objedná a/alebo kúpi. Tieto VOP je potrebné prečítať starostlivo a v prípade pripomienok alebo otázok je potrebné kontaktovať dodávateľa, a to ešte pred záväzným objednaním služby.
1.7 Kontakty sú dostupné v bode 1.1 tohto článku týchto VOP. Pokiaľ dôjde k vyplneniu formulára a kliknete na tlačidlo ,,Odoslať“ dávate dodávateľovi signál, že ste tieto VOP videli, čítali a súhlasíte s takým priebehom obchodu a spolupráce, ako je popísaný v týchto VOP.
1.8 V prípade, že nesúhlasíte s ktoroukoľvek časťou týchto VOP, nepoužívajte túto internetovú stránku a ani nevytvárajte objednávku v našom objednávkovom systéme.
Čl. 2.
Výklad pojmov
2.1 Dodávateľom sa rozumie obchodná spoločnosť DYNASTIC s. r. o. so sídlom Znievska 12, 851 06 Bratislava – mestská časť Petržalka, IČO: 46 802 720, DIČ: 2023585762, IČ DPH SK2023585762, zapísaná do Obchodného registra Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 83517/B.
2.2 Objednávateľom sa rozumie právnická alebo fyzická osoba, ktorá prejaví záujem o služby dodávateľa a ktorá si u dodávateľa službu objedná a/alebo s dodávateľom uzavrie kúpnu zmluvu, a tým kúpi niektorú z ponúknutých služieb.
2.3 Podnikateľ je objednávateľ, ktorý pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti.
2.4 Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Vzťahy medzi dodávateľom a spotrebiteľom, neupravené obchodnými podmienkami, sa riadia zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník a Zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v ich aktuálne platných zneniach.
2.5 Právne vzťahy medzi dodávateľom a objednávateľom, ktoré nie sú týmito VOP výslovne upravené, sa riadia príslušnými ustanoveniami Zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len „Obchodný zákonník“) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov dodávateľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku“), zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. (ďalej len „Zákon o elektronickom obchode“) a zákona č. 185/2015 Z. z. (Autorský zákon).
2.6 Dokumentom sa rozumie materiálne vyjadrenie informácie, myšlienky alebo činnosti vymieňajúcej sa medzi dodávateľom a objednávateľom.
2.7 Dokumenty viažuce sa ku objednávke a/alebo kúpnej zmluve budú archivované dodávateľom v súlade s platnými právnymi predpismi po dobu najmenej desiatich rokov od uzavretia kúpnej zmluvy, najdlhšie však po dobu podľa príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky, za účelom jej úspešného plnenia a plnenia povinností uložených dodávateľovi legislatívou v oblasti účtovníctva. Dokumenty viažuce sa ku objednávke a/alebo kúpnej zmluve nebudú sprístupňované tretím osobám, okrem osôb, ktorým právo na oboznámenie sa s dokumentmi týkajúcimi sa kúpnej zmluvy vyplýva z osobitného zákona.
2.8 Služba alebo služby dodávateľa je výsledok určitej činnosti, ktorú dodávateľ vykoná, špecifikované v Čl. 3 týchto VOP, pričom vo všeobecnosti vyjadrenie výsledku určitej činnosti charakterizujú pojmy „služba“, „tovar“, „produkt“, „dielo“.
2.9 Produkt je výsledok služby dodávateľa, ponúkaný k uspokojeniu prianí objednávateľa.
2.10 Zásielka – je služba a/alebo produkt zabalený a doručovaný externým doručovateľom objednávateľovi.
2.11 Preberací protokol – je protokol o prevzatí služba a/alebo produktu a/alebo zásielky.
2.12 Objednávka – je návrhom kúpnej zmluvy, pre platnosť ktorej je podmienkou vyplnenie všetkých predpísaných vstupných údajov a náležitostí. Vzhľadom na charakter ponúkaných služieb, spotrebiteľ musí byť v čase odoslania objednávky starší ako 18 rokov. Dodávateľ považuje vyplnenie objednávkového formulára zo strany spotrebiteľa za čestné prehlásenie, že spotrebiteľ dosiahol v čase uskutočnenia objednávky služieb vek 18 rokov.
2.13 Záväzná objednávka – znamená záväzné objednanie odsúhlasenej služby a/alebo odsúhlaseného produktu.
2.14 Kúpna zmluva alebo zmluva o dielo znamená zmluvu uzatvorenú medzi dodávateľom a objednávateľom potvrdením záväznej objednávky, či už prostredníctvom internetového rozhrania www.rodinnyerb.sk alebo iným, medzi objednávateľom a dodávateľom dohodnutým spôsobom, ktorej predmetom je dodanie služby a/alebo produktu za dohodnutú kúpnu cenu, ktorá je uvedená vrátane dane z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov. Na základe uzavretej kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo sa dodávateľ zaväzuje dodať objednávateľovi služby a/alebo produkt a/alebo dielo a objednávateľ sa zaväzuje za služby a/alebo produkt a/alebo dielo zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu.
2.15 Tieto VOP v aktuálnom znení a cenník služieb v aktuálnom znení predstavujú neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
2.16 Cenník služieb znamená cenu uvedenú pri jednotlivých službách. Cena zahŕňa daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov. Cenník služieb ako je uvedený na webovej stránke www.rodinnyerb.sk je platný.
2.17 Objednávkovým formulárom a/alebo formulárom sa rozumie formulár zverejnený na internetovom rozhraní dodávateľa, nazvaný „kontaktujte nás“, prostredníctvom ktorého objednávateľ prejavuje záujem o služby dodávateľa.
2.18 Výskum všetkých predkov znamená najmä, no nie len, výskum v štátnych a cirkevných matrikách do roku 1900; výskum v štátnych archívoch pod rokom 1900 do minulosti; dátumy narodení/krstov, sobášov; adresu predkov (ak bola uvedená); povolanie predkov (ak bolo uvedené); vojenské záznamy a záznamy ÚPN; zoznamy emigrantov a historická tlač
2.19 Kronika rodu znamená knižné spracovanie príbehu rodu zviazané v koži vo forme knihy. Kniha je vytlačená na kvalitnom papieri a ručne zošitá.
2.20 Obraz rodostromu znamená grafické zobrazenie všetkých vypátraných predkov a zapracovanie členov rodiny súčasných generácií.
2.21 Rodinný erb znamená jedinečné vyhotovenie symbolu rodiny, rodinných hodnôt.
2.22 Digitálne vyhotovenie je vyhotovenie erbu v grafickej podobe ako obrázok a vo vektoroch.
2.23 Armáles je ručná maľba na špeciálny, ručne vyrobený papier.
2.24 Svietiaci obraz je moderné vyhotovenie starého heraldického umenia.
2.25 Konzultácia u genealóga znamená odborné poradenstvo odborníka z oblasti genealógie.
2.26 Spotrebiteľská zmluva je kúpna zmluva uzavretá medzi dodávateľom a spotrebiteľom.
2.27 Kúpna cena znamená číselné vyjadrenie peňažnej sumy, ktorá je odplatou za predaj služby a/alebo produktu a ktorá je uvedená dodávateľom na jeho internetovom rozhraní www.rodinnyerb.sk, alebo cena dohodnutá v záväznej, vzájomne potvrdenej objednávke, vrátane dane z pridanej hodnoty, v okamihu uzatvorenia kúpnej zmluvy a/alebo zmluvy o dielo.
2.28 Pod pojmom vada služby sa rozumie najmä nedodržanie termínov stanovených dodávateľom, vopred neohlásený výpadok služby spôsobený na strane dodávateľa, strata, poškodenie alebo zničenie dokumentu prevzatého od objednávateľa, chybné vytvorenie dokumentu a pod.
2.29 Pod pojmom vada služby sa rozumie najmä:
– chyby v písaní, počítaní a interpretácii obsahu,
– poškodená, zašpinená maľba,
– zvlnený papier,
– vadný/nefunkčný svietiaci obraz.
2.30 Odstrániteľná vada je vada, ktorú je možné odstrániť.
2.31 Opätovné vyskytnutie sa vady je taký stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretí krát po tom, čo už bola minimálne dva krát odstraňovaná.
2.32 Pod termínom väčší počet vád sa rozumie taká situácia, že ide síce o vady odstrániteľné, avšak pre ich väčší počet Klient nemôže Služby riadne využívať. Za väčší počet vád sa považujú najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, ktoré sa vyskytnú súčasne.
2.33 Reklamáciou sa rozumie Reklamačné konanie v zmysle § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka a zákona č 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka vo vzťahoch medzi podnikateľskými subjektmi, všetky v platnom znení, vzťahujúce sa na služby poskytované dodávateľom.
2.34 Vybavenie reklamácie znamená ukončenie reklamačného konania, a to odstránením vady poskytovaných služieb, vrátením zaplatenej ceny vyúčtovanej za poskytnuté služby, vyplatením primeranej zľavy z ceny vyúčtovanej za poskytnuté služby alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.
2.35 Termín Vis Maior („vyššia moc“), znamená, že sa jedná o zvláštnu skutočnosť, spočívajúcu v mimoriadnej, nepredvídateľnej, neodvrátiteľnej a nezavinenej udalosti, ktorá spôsobí škodu. Môže ju predstavovať prírodná udalosť alebo neovplyvniteľné štátne nariadenie. Za vyššiu moc sa považuje aj prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle dodávateľ a bráni mu v splnení jeho povinností, ak nemožno rozumne predpokladať, že by dodávateľ túto prekážku alebo následky s ňou spojené odvrátil alebo prekonal, prípadne, že by v čase vzniku svojho záväzku túto prekážku mohol predvídať. V prípade, že takáto okolnosť nastane, dodávateľ o nej bezodkladne informuje objednávateľa, a to prostredníctvom e-mailu.
2.36 Informačné povinnosti sú povinnosti predávajúceho špecifikované v § 11 a nasl. zákona o ochrane spotrebiteľa.
2.37 Osobný údaj je údaj o mene, priezvisku, obchodnom mene, adrese, sídle, telefónnom čísle a e-mailovej adrese, ktorý o objednávateľovi zaznamenáva alebo spracúva dodávateľ a ktorý vedie alebo by mohol viesť k identifikácii objednávateľa.
2.38 Prevádzkovateľom osobných údajov je dodávateľ, ktorý za účelom poskytovania služieb spracúva osobné údaje objednávateľa v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o OÚ“) a o voľnom pohybe takýchto údajov v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „Nariadenie EPaR 2016/679“).
2.39 Dotknutou osobou je objednávateľ – fyzická osoba, ktorého osobné údaje spracúva dodávateľ na základe súhlasu.
2.40 Súhlasom dotknutej osoby sa rozumie akýkoľvek slobodne daný výslovný a zrozumiteľný prejav vôle, ktorým objednávateľ na základe poskytnutých informácií vyjadruje svoj súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov.
2.41 Dozorný orgán je orgán, ktorý vykonáva kontrolu nad dodržiavaním povinností dodávateľa vyplývajúcich mu zo zákona č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov. Dozorným orgánom je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, Bajkalská 21/A, P. O. BOX 29, 827 99 Bratislava, Odbor ochrany spotrebiteľa a trhového dohľadu (tel.: 02/58 27 21 86) a právny odbor (tel.: 02/58 27 21 21, 02/58 27 21 24, 02/58 27 21 26, 02/58 27 21 47), https://www.soi.sk, https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi .
Čl. 3.
Všeobecné ustanovenia
3.1 Tieto VOP platia pre ponuku dodávateľa na internetovej stránke www.rodinnyerb.sk. Podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti dodávateľa a objednávateľa.
3.2 Nákup služieb a/alebo produktu a/alebo diela prebieha na základe kúpnej zmluvy a/alebo zmluvy o dielo uzatváranej medzi dodávateľom a objednávateľom. Proces uzatvárania kúpnej zmluvy je podrobne popísaný v Čl. 4 týchto VOP. Tieto VOP sú dokumentom, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a podrobne uvádza a vysvetľuje práva a povinnosti oboch strán kúpnej zmluvy, teda objednávateľa i dodávateľa. Dojednania, ktoré sú v kúpnej zmluve odlišné od ustanovení VOP, majú prednosť (teda text kúpnej zmluvy stojí nad textom VOP). VOP riešia aj niektoré ďalšie otázky, ktoré s nákupom služby alebo s užívaním internetových stránok www.rodinnyerb.sk súvisí.
3.3 Ak ste fyzická osoba a ako objednávateľ do objednávky uvediete IČO, dodávateľ má zato, že kúpnu zmluvu uzatvárate ako podnikateľ, t. j. kúpnu zmluvu neuzatvárate ako spotrebiteľ. Vzťahy medzi dodávateľom a objednávateľom – podnikateľom, neupravené týmito VOP, sa riadia ustanoveniami Obchodného zákonníka v jeho aktuálne platnom znení. Akékoľvek iné obchodné podmienky medzi dodávateľom a objednávateľom sú neplatné, ak ich dodávateľ písomne nepotvrdil objednávateľovi.
3.4 Všetky informácie, ktoré dodávateľ odovzdáva ako plnenie z kúpnej zmluvy sú „ako sú“. Dodávateľ negarantuje ich 100%-nú správnosť, a nezodpovedá ani za prípadné škody, ktoré by mohli vzniknúť v súvislosti s ich odovzdaním. Riziko správnosti odovzdaných informácií v rámci plnenia kúpnej zmluvy nesie objednávateľ.
Čl. 4
Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
4.1 Dodávateľ prezentuje svoje služby prostredníctvom internetovej stránky www.rodinnyerb.sk. Súčasťou prezentácie služieb je aj ich názov, hlavné vlastnosti a charakter. Súčasťou prezentácie služieb je aj údaj o dostupnosti, údaj o cene, údaj o prípadných ďalších poplatkoch, údaj o spôsobe platby. Prezentácia služieb dodávateľa uvedená na internetovej stránke dodávateľa je informatívneho charakteru a nepredstavuje ponuku na uzavretie kúpnej zmluvy.
4.2 Objednávateľ objednáva vybrané služby a/alebo produkt a/alebo dielo vyplnením elektronického formulára. Objednávateľ je povinný formulár vyplniť pravdivo, pred jeho odoslaním ho skontrolovať a prípadne opraviť.
4.3 Na internetovom rozhraní je uvedený informatívny opis ponúkaných služieb a/alebo produktov, vrátane uvedenia toho, čo obsahujú, komu sú určené, čo objednávateľovi môžu priniesť a v akom formáte sú poskytované, prípadne, aké ďalšie informácie sú potrebné pre riadne poskytnutie služby a/alebo dodanie produktu.
4.4 Objednávateľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP na internetovej stránke www.rodinnyerb.sk, spoločnosti DYNASTIC s. r. o., že im plne porozumel, a že s nimi súhlasí v plnom rozsahu a bez výhrad. Tieto VOP sú zverejnené na internetovej stránkach dodávateľa sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a/alebo zmluvy o dielo.
4.5 Ak v objednávke objednávateľ uvedie poznámku a objednávka je potvrdená automatizovaným spôsobom, tak prípadné povinnosti, záväzky či iné plnenia na strane dodávateľa, vyplývajúce z tejto poznámky, sú neplatné, až do momentu ich písomného potvrdenia zo strany dodávateľa v samostatnej e-mailovej správe.
4.6 Dodávateľ si vyhradzuje právo neprijať objednávku bez udania dôvodu. Dodávateľ si takisto vyhradzuje právo bez náhrady zrušiť objednávky, ktoré sú chybné, nekompletne vyplnené, obchádzajú obmedzenia uvedené v týchto VOP, či také, ktoré sú v rozpore s právnymi predpismi SR.
4.7. Po prijatí objednávky vykonanej prostredníctvom internetovej stránky dodávateľa, dodávateľ v lehote sedem (7) dní kontaktuje objednávateľa, za účelom dohodnutia si následnej konzultácie, a to prostredníctvom e-mailovej správy alebo telefonicky.
4.8 Po konzultácii dodávateľa s objednávateľom vypracuje dodávateľ ponuku, ktorá obsahuje:
4.8.1 špecifikáciu služby,
4.8.2 spôsob vyhotovenia,
4.8.3 formu vyhotovenia,
4.8.4 termín dodania,
4.8.5 celkovú sumu za poskytnutie služby,
4.8.6 informáciu o poplatkoch, ktoré nie sú zahrnuté v celkovej cene za poskytnutie služby (napr. balné, poštovné a pod.) a
4.8.7 spôsob platby.
4.9 Následne dodávateľ odošle objednávateľovi ponuku, a to prostredníctvom e-mailovej správy, na objednávateľom uvedenú e-mailovú adresu, pričom moment odoslania ponuky sa považuje za návrh dodávateľa na uzavretie kúpnej zmluvy.
4.10 Pokiaľ objednávateľ so zaslanou ponukou súhlasí, prijme ju tak, že urobí záväznú objednávku na dodanie vybranej a odsúhlasenej služby a/alebo na dodanie odsúhlaseného produktu a/alebo vyhotovenie odsúhlaseného diela. Záväzným objednaním služby a/alebo produktu a/alebo diela objednávateľ potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou záväznej objednávky je aj povinnosť zaplatiť cenu za poskytnuté služby a/alebo dodaný produkt a/alebo vyhotovené dielo v zmysle čl. 5 týchto VOP. Záväzná objednávka môže byť odoslaná buď prostredníctvom automatizovaného systému alebo prostredníctvom e-mailovej správy. Odoslanie záväznej objednávky a potvrdenie jej prijatia zo strany dodávateľa sa považuje za uzavretie kúpnej zmluvy.
4.10 V prípade, že dodávateľ zistí nemožnosť poskytnutia služby za podmienok dojednaných v záväznej objednávke, navrhne objednávateľovi úpravu. V prípade, že objednávateľ prijme dodávateľom navrhnutú úpravu, takto upravená zmluva sa považuje za uzavretú momentom doručenia akceptácie zmien dodávateľovi.
4.12 Odoslaním záväznej objednávky vzniká medzi objednávateľom a dodávateľom zmluvný vzťah, z ktorého pre dodávateľa ako aj pre objednávateľa vznikajú vzájomné práva a povinnosti.
4.11 Odoslaním záväznej objednávky objednávateľ súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
Čl. 5
Cena služieb, pokuty, faktúry
5.1 V zhrnutí záväznej objednávky pred jej akceptáciou nájdete všetky ceny služieb a/alebo produktov objednaných u dodávateľa. Dodávateľ je platcom dane z pridanej hodnoty. Všetky ceny sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty vypočítanej podľa platných právnych predpisov SR.
5.2 Prípadné ďalšie poplatky ako je napríklad cena za balné, poštovné a pod., prípadne iné poplatky, budú zahrnuté do ceny služby, pričom budú osobitne špecifikované.
5.3 Spôsob platby za poskytnuté služby je určený v záväznej objednávke.
5.4 Odoslaním záväznej objednávky sa objednávateľ zaväzuje uhradiť časť ceny vopred, pred dodaním služby, a to na základe dodávateľom vystavenej zálohovej faktúry. Zálohová faktúra je vo výške 100% z celkovej ceny služby. Štandardná doba splatnosti zálohovej faktúry je sedem (7) dní odo dňa jej vystavenia. Objednávateľ je povinný pri platbe uviesť správny variabilný symbol. Objednávateľ je povinný uhradiť zálohovú faktúru do dátumu splatnosti uvedenej na nej. Záväzok objednávateľa uhradiť cenu za služby je splnená okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet dodávateľa. Ak objednávateľ neuhradí sumu uvedenú v zálohovej faktúre v plnej výške do dátumu jej splatnosti, v takom prípade si dodávateľ vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. V takomto prípade bude záväzná objednávka objednávateľa stornovaná. Informáciu o storne záväznej objednávky zašle dodávateľ objednávateľovi prostredníctvom e-mailu.
5.2 V prípade, že objednávateľ, resp. platiteľ pri platbe použije nesprávny variabilný symbol, považuje sa platba za vykonanú dňom, kedy dodávateľ „spáruje“ platbu s pohľadávkou vedenou voči objednávateľovi.
5.3 Pri dodaní služby vystaví dodávateľ objednávateľovi daňový doklad – faktúru, ktorá slúži ako doklad o zakúpení služieb a/alebo produktu. Faktúra je štandardne splatná v lehote troch (3) pracovných dní odo dňa jej vystavenia, pokiaľ nie je medzi objednávateľom a dodávateľom dohodnuté inak.
5.4 Zmluvná pokuta: Pokiaľ objednávateľ nezaplatil dodávateľovi kúpnu cenu vrátane dane z pridanej hodnoty riadne a včas, dodávateľ je oprávnený od zmluvy odstúpiť. Odstúpením od zmluvy pre neuhradenie kúpnej ceny nie je dotknuté právo dodávateľa uplatniť si náhradu vzniknutej škody, t. j. pokiaľ objednávateľ neuhradí dodávateľovi kúpnu cenu, dodávateľovi odstúpením od zmluvy vznikne právo na náhradu škody vzniknutej s poskytnutím služby a/alebo dodaním produktu a/alebo vyhotovením diela.
Čl. 6
Spôsob platby
6.1 Platobné metódy môžu, ale nemusia byť zobrazené na výber pri vypĺňaní objednávkového formulára. Ich dostupnosť závisí od aktuálnych technických možností dodávateľa.
6.2 Možnosti platieb:
a) Bezhotovostným prevodom na základe vystavenej zálohovej faktúry a/alebo faktúry,
b) Platobnou kartou.
6.3 Forma platby:
- a) postupná platba, ktorá spočíva vo vystavení zálohovej faktúry za jednotlivé úkony pri zostavení Služby v cene podľa aktuálneho cenníka a následné vyúčtovanie zostávajúcej časti dohodnutej kúpnej ceny,
- b) jednorazová platba, pričom objednávateľ uhradí sumu jednorazovým poplatkom ako je to uvedené pri objednávke.
Čl. 7
Dodacie podmienky
7.1 Lehota pre dodanie objednanej služby a/alebo produktu a/alebo diela je uvedená v potvrdenej záväznej objednávke.
7.2 Dodávateľ je povinný dodať služby do dohodnutej doby. Ak objednané služby nie je možné dodať v udanej lehote, bude dodávateľ o tejto situácii informovať objednávateľa v čo najkratšom čase a oznámi mu predpokladaný náhradný termín splnenia objednávky. Ak sa dodávateľovi nepodarí dodať služby ani v dodatočnej lehote, má objednávateľ právo od zmluvy odstúpiť a v prípade uhradenej kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené do štrnásť (14) dní na objednávateľom určený bankový účet.
7.3 Dodávateľ však nie je v omeškaní, ak omeškanie bolo spôsobné okolnosťami „vyššej moci“.
7.4 Záväzne objednaná služba bude objednávateľovi doručená spôsobom dohodnutým v záväznej objednávke, a to buď do vlastných rúk objednávateľa alebo prostredníctvom externého doručovateľa na adresu určenú objednávateľom. O odoslaní zásielky informuje dodávateľ objednávateľa prostredníctvom e-mailu. O predpokladanom čase doručenia objednanej služby informuje objednávateľa externý doručovateľ, nie dodávateľ. Po dohode medzi objednávateľom a dodávateľom, je možné dohodnúť si osobný odber. Podmienky osobného prevzatia si objednávateľ a dodávateľ potvrdenia prostredníctvom e-mailu.
7.6 V prípade doručovania zásielky prostredníctvom externého doručovateľa, zásielka bude objednávateľovi doručená v zmysle prepravných podmienok príslušného externého doručovateľa. V prípade osobného prevzatia, termín prevzatia služby a/alebo produktu a/alebo diela závisí od dohody medzi objednávateľom a dodávateľom. V prípade, že objednávateľ službu a/alebo produkt a/alebo dielo neprevezme v dohodnutom termíne, alebo službu a/alebo produkt a/alebo dielo nie je možné odovzdať objednávateľovi z dôvodov na strane objednávateľa, a to ani opakovane v náhradnom termíne, služba a/alebo produkt a/alebo dielo ostáva u dodávateľa. V takomto prípade je dodávateľ oprávnený účtovať objednávateľovi poplatok za uskladnenie. Výšku poplatku určuje osobitný predpis, prípadne dohoda medzi objednávateľom a dodávateľom.
7.7 Dodávateľ nevyzdvihnutú zásielku opakovane doručuje výlučne na vyžiadanie objednávateľa. V takomto prípade je objednávateľ vždy povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním ako aj výdavky spojené s jej uskladnením. Výšku poplatku ustanovuje osobitný predpis, prípadne dohoda medzi objednávateľom a dodávateľom.
7.8 Objednávateľ je povinný prevziať objednanú službu. Prevzatie služby potvrdí objednávateľ písomne, a to svojim podpisom na preberacom protokole, prepravnom liste alebo prostredníctvom e-mailu, pokiaľ je táto možnosť oboma odsúhlasená. Prevzatie služby a/alebo produktu a/alebo diela je medzi objednávateľom a dodávateľom dohodnuté v záväznej objednávke.
7.9 Objednávateľ je povinný objednanú službu a/alebo produkt a/alebo dielo vo forme zásielky riadne skontrolovať, a v prípade zistených vád, tieto bezodkladne oznámiť dodávateľovi alebo externému doručovateľovi. V prípade, že je zásielka porušená, poškodená alebo nekompletná, objednávateľ je povinný takúto službu a/alebo produkt a/alebo dielo, t. j. zásielku neprevziať. Pokiaľ objednávateľ takúto službu a/alebo produkt a/alebo dielo, t. j. zásielku prevezme, je povinný poškodenie popísať a označiť v preberacom protokole alebo zázname o poškodení prepravovaného produktu, poskytnutom externým doručovateľom. Oznámenie o poškodení je objednávateľ povinný oznámiť dodávateľovi prostredníctvom e-mailu, a to bezodkladne, najneskôr však do hodín od zistenia tejto skutočnosti. Povinnou prílohou oznámenia o poškodení je fotodokumentácia poškodenej služby a/alebo produktu a/alebo diela, t. j. zásielky. Inak podpisom preberacieho protokolu objednávateľ potvrdzuje, že služba a/alebo produkt a/alebo dielo, t. j. zásielka spĺňala všetky dohodnuté vlastnosti, náležitosti a podmienky dodania.
7.10 V prípade dodatočných reklamácií doručenia poškodenej alebo nekompletnej služby a/alebo produktu a/alebo diela, t. j. zásielky, objednávateľ si môže uplatniť dodatočnú reklamáciu, jedine že preukáže, že služba a/alebo produkt a/alebo dielo mali reklamované vady už v čase prevzatia zásielky od externého doručovateľa.
Čl. 8
Poštovné a iné poplatky
8.1 K uvedeným cenám Služieb sa pripočítavajú poplatky, a to najmä, no nie výlučne, poplatky za:
– cestovné náhrady mimo územia Slovenskej republiky po predchádzajúcom odsúhlasení medzi dodávateľom a objednávateľom,
– grafické spracovanie a zalomenie výskumnej správy pre tlač podľa aktuálne platného cenníka,
– dodatočná práca s textom,
– tlač a väzba diela nad počet 1 ks,
– ďalšie, v týchto VOP nešpecifikované poplatky za vyhotovenie diela, vopred dohodnuté a odsúhlasené medzi dodávateľom a objednávateľom.
Čl. 9
Odstúpenie od zmluvy
9.1 Odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné pred začatím poskytovania služby.
9.2. Objednávateľ má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť taktiež aj vtedy, ak:
- služba a/alebo produkt a vykazuje vadu, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni tomu, aby mohli byť riadne vyžívané,
- sa jedná o vady odstrániteľné, ale pre ktoré objednávateľ nemôže službu a/alebo produkt riadne využívať,
- sa jedná o vady odstrániteľné, ale pre ich väčší počet objednávateľ nemôže služby riadne využívať,
- ak márne uplynie lehota na vybavenie reklamácie v zmysle týchto VOP.
9.3 Pri odstúpení od zmluvy z iného ako zákonného dôvodu v zmysle § 344 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, je objednávateľ povinný zaplatiť dodávateľovi plnú cenu objednaných Služieb. Týmto nie je dotknutý nárok dodávateľa na náhradu škody.
9.4 Odstúpením od zmluvy v zmysle § 344 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. obchodný zákonník sa zmluva ruší od začiatku. Kúpnu cenu však dodávateľ nie je povinný vrátiť pri odstúpení z iného ako zákonného dôvodu, alebo ak došlo k porušeniu týchto obchodných podmienok zo strany objednávateľa.
9.5 Všetky uhradené kúpne ceny za Služby a poplatky sú nevratné, ak dodávateľ objednanú službu riadne dodal. Zároveň v tomto prípade objednávateľovi ani účastníkom neprislúcha žiadna náhrada škody, ušlého zisku, ani žiadna iná náhrada. Týmto nie je dotknutý nárok dodávateľa na náhradu škody.
9.6 Právo na odstúpenie od zmluvy je objednávateľ povinný uplatniť písomnou formou v listinnej podobe alebo prostredníctvom e-mailu zaslaného dodávateľovi alebo prostredníctvom formulára dostupného na internetovej stránke dodávateľa. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bolo oznámenie o odstúpení od zmluvy odoslané najneskôr v posledný deň lehoty.
9.7 Objednávateľ – spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu, a to do štrnásť (14) dní odo dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je dodanie služby a/alebo produktu, ktorý si objednávateľ objednal v e-shope dodávateľa na internetovej stránke www.rodinnyerb.sk. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak oznámenie o odstúpení spotrebiteľ odoslal dodávateľovi najneskôr v posledný deň tejto lehoty.
9.8 V prípade, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy podľa ods. 9.8 tohto článku VOP, je spotrebiteľ povinný zaslať predmet odstúpenia od zmluvy, t. j. službu a/alebo produkt objednaný v e-shope dodávateľa, dodávateľovi najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Uvedené neplatí, ak dodávateľ navrhne spotrebiteľovi, že si predmet odstúpenia vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety je zachovaná, ak spotrebiteľa predmet odstúpenia odovzdal na prepravu najneskôr posledný deň lehoty.
9.9 Ak od zmluvy odstúpi objednávateľ – spotrebiteľ, kúpna zmluva sa ruší od začiatku. Spolu s kúpnou zmluvou sa ruší aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil. Obdobne sa aplikuje aj na situáciu, ak bol spolu so službou a/alebo produktom spotrebiteľovi poskytnutý darček. V takomto prípade sa ruší aj doplnková, darovacia, zmluva a spotrebiteľ je povinný vrátiť dodávateľovi aj poskytnutý darček.
9.10 Spotrebiteľ o odstúpení od zmluvy informuje dodávateľa jednoznačným vyhlásením, napríklad prostredníctvom písomnosti odoslanej poštovým doručovateľom alebo prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej do e-mailovej schránky dodávateľa alebo potvrdením na odkaze dostupnom: www.rodinnyerb.sk/formular-na-odstupenie-od-zmluvy. Prijatie odstúpenia spotrebiteľa od kúpnej zmluvy potvrdí dodávateľ spotrebiteľovi prostredníctvom e-mailovej správy.
9.11 Po odstúpení od kúpnej zmluvy je spotrebiteľ povinný odovzdať objednanú službu a/alebo produkt a/alebo dielo dodávateľovi osobne alebo odoslaním na adresu dodávateľa. Služba a/alebo produkt a/alebo dielo by mal byť zabalený v pôvodnom obale, pokiaľ je to možné, alebo v obale, ktorý zabráni poškodeniu pri preprave. Služba a/alebo produkt a/alebo dielo, ktoré spotrebiteľ na základe odstúpenia od kúpnej zmluvy odovzdáva dodávateľovi, musí byť v stave, v akom ich od dodávateľa prevzal a vrátane všetkého príslušenstva, ktoré bolo so službou a/alebo produktom a/alebo dielom dodané. Pôvod služby a/alebo produktu a/alebo diela je spotrebiteľ povinný dodávateľovi preukázať, a to priložením originálu alebo fotokópie dokladu o kúpe alebo iným dokumentom, preukazujúcim uzavretie kúpnej zmluvy.
9.12 Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty služby a/alebo produktu objednaného prostredníctvom e-shopu dodávateľa na internetovej stránke dodávateľa, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania so službou a/alebo produktom a/alebo dielom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zaistenie jeho vlastností a jeho funkčnosti.
9.13 Spotrebiteľ potvrdením záväznej objednávky berie na vedomie, že nemožno odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je poskytnutie služby a/alebo dodanie produktu a/alebo diela, ak sa poskytovanie začalo s výslovným súhlasom objednávateľa – spotrebiteľa, a tento vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby (§ 7 ods. 6 písm. a) zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
9.14 Pokiaľ sa jedná o službu a/alebo produkt a/alebo dielo ako výsledok činnosti dodávateľa, vyhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, t. j. služba a/alebo produkt a/alebo dielo vyrobené na mieru alebo služba a/alebo produkt a/alebo dielo výlučne určené pre určitého spotrebiteľa na základe osobitných požiadaviek spotrebiteľa, v takomto prípade spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy nemôže (§ 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
9.16 Dodávateľ je povinný pri predaji informovať objednávateľa – spotrebiteľa o vlastnostiach predávaného produktu alebo charaktere poskytovanej služby, o spôsobe ich použitia a údržby a o nebezpečenstve, ktoré vyplýva z nesprávneho použitia alebo údržby, o podmienkach uchovávania a skladovania, ako aj o riziku súvisiacom s poskytovanou službou. Ak je potrebné, s ohľadom na povahu produktu, spôsob a dobu jeho používania, je dodávateľ povinný zabezpečiť, aby tieto informácie zrozumiteľne obsahoval aj písomný návod.
9.15 Dodávateľ je oprávnený od kúpnej zmluvy a/alebo od zmluvy o dielo odstúpiť v prípade podstatného porušenia povinností objednávateľa z kúpnej zmluvy a v prípadoch ustanovených zákonom.
Čl. 10
Zodpovednosť za škodu
10.1 Objednávateľ berie na vedomie, že internetové stránky dodávateľa môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia a obsah služieb môže byť na základe aktualizácie kedykoľvek vzhľadom k aktualizácii zmenený.
10.2 Dodávateľ nezodpovedá za škody spôsobené vyššou mocou ako napr. havárie, živelné pohromy, výpadky elektrickej energie, krízové situácie, epidémie, brannej pohotovosti štátu a iných okolností mimo kontrolu dodávateľa, alebo ktoré sú okolnosťami vylučujúcimi zodpovednosť podľa všeobecne záväzných predpisov.
10.3 Dodávateľ a objednávateľ sa dohodli, že maximálna výška náhrady škody, ktorú sa dodávateľ zaväzuje nahradiť objednávateľovi v prípade porušenia zmluvných povinností dodávateľa a za predpokladu vzniku nároku na ňu, je limitovaná výškou sumy služieb uhradenej objednávateľom dodávateľovi za vyhotovenú objednávku.
10.4 Objednávateľ je povinný nahradiť dodávateľovi akúkoľvek škodu, ktorá vznikne dodávateľovi v dôsledku porušenia povinnosti objednávateľa vyplývajúcej zo záväzkového vzťahu s dodávateľom. Objednávateľ je povinný nahradiť dodávateľovi akékoľvek a všetky straty, ktoré vzniknú dodávateľovi dôsledku konania resp. nekonania objednávateľa pred dodaním služby alebo počas poskytovania služby, a to v plnej výške, ktorú mu oznámi dodávateľ.
Čl. 11
Ochrana osobných údajov
11.1 Ochrana osobných údajov je podrobne upravená v dokumente pomenovanom ako „Podmienky ochrany osobných údajov DYNASTIC s. r. o.“, ktorý je dostupný na internetovej stránke dodávateľa www.rodinnyerb.sk. Odoslaním objednávky prostredníctvom automatizovaného systému objednávateľ vyhlasuje, že sa oboznámil s obsahom:
– dokumentu pomenovanom ako „Podmienky ochrany osobných údajov DYNASTIC s. r. o.,
– dokumentu pomenovanom ako „Súhlas so spracovaním osobných údajov DYNASTIC s. r. o.“, dostupnom na internetovej stránke dodávateľa www.rodinnyerb.sk.
– dokumentu pomenovanom ako „Poučenie o uplatnení práv spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy DYNASTIC s. r. o.“ dostupnom na internetovej stránke dodávateľa www.rodinnyerb.sk a
– dokumentu pomenovanom ako „Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy DYNASTIC s. r. o.“.
Čl. 12
Záručné podmienky a reklamačný poriadok
12.1 Nižšie uvedené záručné podmienky a reklamačný poriadok sa vzťahujú výlučne na objednávateľa – spotrebiteľa. Pre zodpovednosť za vady služby a/alebo produktu a/alebo diela, vady a záruky za ich akosť vo vzťahu k objednávateľovi – podnikateľovi, sa postupuje v súlade s príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.
12.2 Dodávateľ zodpovedá objednávateľovi – spotrebiteľovi za to, že ním objednaná služba a/alebo produkt a/alebo je v zhode so zmluvou. To znamená, že dodávateľ zodpovedá za to, že služba a/alebo produkt a/alebo dielo má akosť a úžitkové vlastnosti požadované zmluvou, ním alebo výrobcom popisované, alebo na základe reklamy služby a/alebo produktu a/alebo diela očakávané, prípadne pre službu a/alebo produkt a/alebo dielo takého druhu obvyklé. Dodávateľ ďalej zodpovedá za to, služba a/alebo produkt a/alebo dielo zodpovedajú požiadavkám právnych predpisov, ďalej že sú v dohodnutom zodpovedajúcom množstve, miere a zodpovedajú účelu, ktorý pre ich použitie uvádza alebo pre ktorý sa obvykle používajú.
12.3 V prípade, že sa nejedná o vec, ktorá rýchlo podlieha skaze, dodávateľ zodpovedá za vady produktu, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe. Záručná doba na produkt je 24 mesiacov, s výnimkami stanovenými príslušnými právnymi predpismi.
12.4 Ak je na predávanom produkte a/alebo diele, ich obale alebo návode k nim pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Ak však je uvedený dátum spotreby, v takom prípade záručná doba trvá iba do dátumu spotreby. Ak ide o použitý produkt a/alebo dielo, objednávateľ a dodávateľ sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako 12 mesiacov. Pri predaji použitého alebo upravovaného produktu a/alebo diela, produktu a/alebo diela s vadou alebo produktu a/alebo diela, ktorých úžitkové vlastnosti sú inak obmedzené, musí dodávateľ na túto skutočnosť objednávateľa – spotrebiteľa vopred upozorniť.
12.6 Reklamáciu služby je objednávateľ – spotrebiteľ oprávnený uplatniť aj elektronicky a v prípade reklamácie služby a/alebo produktu a/alebo diela, ich zaslaním na adresu dodávateľa. Ešte pred zaslaním reklamovaného produktu a začatím reklamačného konania sa odporúča, aby objednávateľ – spotrebiteľ prostredníctvom e-mailu zaslal fotografiu reklamovanej služby a/alebo produktu a/alebo diela dodávateľovi, a to za účelom neformálneho posúdenia stavu služby a/alebo produktu a/alebo diela a získania nezáväznej informácie o prípadnom ďalšom postupe a výsledku reklamačného konania. Pri reklamácii produktu je spotrebiteľ povinný preukázať pôvod služby a/alebo produktu a/alebo diela, a to faktúrou, záručným listom, pokiaľ bol k produktu priložený, prípadne iným preukázateľným spôsobom. Zároveň je objednávateľ – spotrebiteľ povinný špecifikovať, ako sa vada prejavuje.
12.7 Ak ide o takú vadu služby a/alebo produktu a/alebo diela, ktorú možno odstrániť, má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená, a aby vadu dodávateľ bez zbytočného odkladu odstránil. Namiesto odstránenia vady môže objednávateľ – spotrebiteľ požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým dodávateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu služby alebo závažnosť vady. Namiesto odstránenia vady dodávateľ vždy môže vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
12.8 Ak ide o takú vadu služby, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby služba mohla byť riadne užívaná ako „vec bez vady“, má objednávateľ – spotrebiteľ právo na jej výmenu alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má objednávateľ – spotrebiteľ aj vtedy, ak ide síce o vady odstrániteľné, avšak nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vád službu riadne užívať. Opätovné vyskytnutie vady po oprave znamená, že sa vada, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má objednávateľ – spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.
12.9 Vady služby bude dodávateľ riešiť odstránením vád a v prípade, ak to nebude možné, znovu poskytnutím služby, zľavou z ceny služby alebo vrátením ceny za službu.
12.10 Spôsob vybavenia reklamácie určí a reklamáciu vybaví dodávateľ ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu produktu alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
12.11 Pri uplatnení reklamácie vydá dodávateľ objednávateľovi – spotrebiteľovi písomné potvrdenie. Dodávateľ je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie, ak lehota na jej vybavenie začala plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie dodávateľom.
12.12 Ak objednávateľ – spotrebiteľ reklamáciu služby uplatní počas prvých 12 mesiacov od kúpy, dodávateľ môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia, dodávateľ nebude od objednávateľa – spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie a ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
12.13 Ak objednávateľ – spotrebiteľ uplatní reklamáciu služby po 12 mesiacoch od kúpy a dodávateľ ju zamietne, v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže spotrebiteľ zaslať produkt na odborné posúdenie. Ak produkt objednávateľ – spotrebiteľ zašle na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša dodávateľ bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak odborným posúdením objednávateľ – spotrebiteľ preukáže zodpovednosť dodávateľa za vadu, môže objednávateľ – spotrebiteľ reklamáciu uplatniť znova. Počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. V takom prípade dodávateľ uhradí objednávateľovi – spotrebiteľovi do 14 dní odo dňa opätovného uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Opätovne uplatnenú reklamáciu dodávateľ nezamietne.
12.14 Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie produktu a/alebo diela spôsobené jeho obvyklým užívaním alebo na vady, ktoré vznikli neodbornou manipuláciou alebo využívaním produktu a/alebo diela.
12.15 Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď po skončení opravy bol objednávateľ – spotrebiteľ povinný službu prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového produktu. Spoločne so službou môže byť objednávateľovi – spotrebiteľovi dodaný aj záručný list. Pokiaľ nebude spoločne so službou záručný list dodaný, nahrádza ho faktúra.
Čl. 13
Záverečné ustanovenia
13.1 Kúpna zmluva alebo zmluva o dielo je uzatváraná na dobu určitú, do splnenia povinností dodávateľa a objednávateľa zo zmluvy vyplývajúcich. Odoslaním a potvrdením záväznej objednávky objednávateľ bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia VOP v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky. Zároveň odoslaním objednávky objednávateľ prehlasuje, že bol oboznámený s obsahom dokumentov podľa čl. 11 týchto VOP dostupných na internetovej stránke dodávateľa www.rodinnyerb.sk.
13.2 Objednávateľ – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na dodávateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým dodávateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že dodávateľ porušil jeho práva. Ak dodávateľ odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, objednávateľ – spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona 391/2015 Z. z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z. z. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len objednávateľ – spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi objednávateľom – spotrebiteľom a dodávateľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5,00 EUR s DPH.
Objednávateľ – spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu prostredníctvom https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
13.3 Ustanovenia kúpnej zmluvy alebo zmluvy o dielo majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP a dispozitívnymi ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov.
13.4 V prípade, ak by bolo akékoľvek ustanovenie týchto VOP uznané príslušným súdom alebo iným orgánom neplatným, neúčinným alebo nevymáhateľným, alebo by vznikol rozpor s platnou legislatívou, bude takéto ustanovenie považované za vypustené a ostatné ustanovenia budú naďalej trvať, ak z povahy takého ustanovenia alebo z jeho obsahu alebo z okolností, za ktorých bolo uzavreté, nevyplýva, že ich nemožno oddeliť od ostatného obsahu tejto zmluvy. Zmluvné strany v takomto prípade uzavrú také dodatky k týmto VOP, ktoré umožnia dosiahnutie výsledku rovnakého, a ak to nie je možné, potom čo najbližšieho tomu, akého sa malo dosiahnuť neplatným, neúčinným alebo nevymáhateľným ustanovením.
13.5 Dodávateľ si vyhradzuje právo jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto VOP. Akékoľvek zmeny týchto VOP nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej stránke www.rodinnyerb.sk. Právne vzťahy vyplývajúce zo zmluvy sa spravujú vždy všeobecnými obchodnými podmienkami účinnými v čase záväznej objednávky.
13.6 Objednávateľ súhlasom s týmito VOP potvrdzuje, že si ich riadne prečítal, úplne im porozumel, nebol uvedený do omylu a súhlasí s nimi bez výhrad a v plnom rozsahu. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, nezodpovedá dodávateľ objednávateľovi za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
13.7 Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 16.04.2024. Informácie sú poskytované prostredníctvom internetovej stránky dodávateľa www.rodinnyerb.sk, prípadne ďalšími informačnými kanálmi, spravidla e-mailom.